2016. december 22., csütörtök

Egy kis elő-karácsony - Star Wars Book Tag

Sziasztok!


Szombaton hozom majd a karácsonyi különkiadásom, azaz a Zsivány Egyes élménybeszámolóját, de addig is, legyünk autentikusak és kezdjünk egy kis Star Wars Book Tag-gel. Látni ezeket a neveket is gyönyörűség *-*
Még pont a Star Wars vetítése előtti napon kaptam a kihívást Gorkie-tól, ami rögtön meg is hozta a kedvem az elkészítéséhez. Már csak a megfelelő idő kellett hozzá, de most itt is van. Ugyan manapság olvasási válságban vagyok, de próbálom azért frissíteni könyves tudásom, még ha elég döcögősen is megy.A Book Tag 10 kérdést tartalmaz bizonyos könyves élményekről:


1.  Han Solo - Sikertelenül használt szellemesség egy nehéz helyzetben
Nevezd meg a kedvenc pimasz karaktered!


Máris jó kérdéssel kezdünk. Annyi, de annyi ilyen van. Ebből kiválasztani egyet kínzás. De ha nagyon muszáj, akkor talán...Calderon a Calderon című briliáns On Sai sorozatból. Ő az, aki már-már Han Solo magaslatú karakter, akit én nagyon favorizálok. Agyafúrt, szellemes, víg kedélyű, mindig van valami nem túl kedves megjegyzés a tarsolyában. Szóval nálam nagy kedvenc, pont ezen tulajdonságai miatt. Ötből négy és fél szexi Han Solo-t kap.


2. R2-D2 - Egy szerethető droid, aki kellőképpen pimasz
Nevezz meg egy könyvet, ami megnevettet!


Újfent fel van adva a lecke. Amin a leginkább tudok nevetni, az talán a Heri Kókler és a Mormon Kannája. Alpári, groteszk, ám mindig jobb kedvre derít. De pont így szeretem. Mocskos humora minden alkalommal fellélegzés a rossz időszakokban. 


3. Luke Skywalker - Az utolsó remény a jedi rend visszaállítására
Nevezz meg egy feltörekvő, vagy neked új szerzőt, akit szeretsz!


Ilyet nem igazán tudnék most mondani. Akikkel ebben az évben találkoztam, azokkal már előzőleg is volt dolgom. Nem is igazán volt túl sok jó kötet a kezemben. Mondanám ide Jane Austen-t, akit ugyan névről és műveinek adaptációiról már ismertem, de először olvastam tőle két könyvet is, így még a nekem új kategóriába tartozik. Csak az a bajom vele, ha már olvastam a Büszkeség és balítéletet, akkor már olvastam az Értelem és érzelmet is. Ezért nem is mondanám azt, hogy fenntartások nélkül oda vagyok az írásaiért. Lehet még kellene tőle valami, ami elfeledteti a rossz szájízt, amit az Értelem és érzelem kiváltott belőlem, és akkor pont ebbe a kérdésbe esne bele.



4. Chewbacca - Hűséges barát, aki mindig vigyáz rád
Nevezd meg a kedvenc fikcionális barátodat!


Egyértelműen Sasha a Sherrilyn Kenyon által írt Ördögi tánc című könyvből. Az ember azt hinné, hogy csak érdekből vigyáz a főhősnőre, aztán kiderül, hogy nem. Igazi barát, aki mindig ott van, amikor kell egy kis segítség, nem mellesleg, ha fázol, akkor állat formájában hozzá is lehet bújni melegedni ;) De ezek mellett remek a humorérzéke és nem kicsit paraszt is. Már csak azért, mert ő is ilyen szép naturális módon szokta magát kifejezni, mit sem foglalkozva azzal, éppen kibe köthet így bele.



5. Leia Organa - Egy lány és egy fura szerelmi szituáció
Nevezd meg a legkevésbé tetsző szerelmi háromszögek közül a legjobban tetszőt!


Alapvetően nem szeretem a szerelmi háromszögeket, csak valamiért mindig kell egy ilyen a történetekbe és nem értem miért. Így jobban elkél a könyv, vagy valamely hibáját próbálják vele palástolni? Mindegy is, a lényeg, hogy Richelle Mead A szukkubusz dala című kötetében volt talán a legkevésbé zavaró a Georgina-Seth-Roman trió. Nem tudnám megmondani miért, de ővelük egészen jól elvoltam, hiszen Seth a könyv közepéig nem volt más, csak egy búval bélelt alak, aki még csak beszélni sem mer álmai nőjével, míg Roman legalább tett valamit azért, hogy magába bolondítsa a hölgyet. Aztán persze minden felborul, de no spoiler!


6. Darth Vader - Ahogy megtudtuk, hogyan vált ilyen emberré, csak jobban szerettük
Nevezd meg kedvenc gonoszodat!

Ez nem kérdés, hogy Aaron Warner Anderson lesz, szigorúan az első Ne érints könyvből. Egy csöppet megszállott, szokatlan udvarlási formákat használ, nem kevés vér tapad a kezéhez, nem rest a saját embereit se kímélni, mégis úgy érzi az ember, hogy sokkal inkább ő, mint az a másik hímnemű egyes a sorozatból. 


7. Obi-Wan Kenobi - Habár mérhetetlenül szabálykövető, mégis olyan erőt képvisel, hogy számolni kell vele
Nevezz meg egy könyvet, ami felülmúlt várakozásaidat! 


Még év elején bukkantam rá az Ahol a szivárvány véget ér című remekre. Alapjaiba tőlem nagyon messze áll a levélregény fogalma is, úgyhogy teljesen meglepődtem, hogy ez mennyire jó és élvezhető tud lenni. Tartalmas, szórakoztató és elgondolkodtató. Nem ezt vártam, sőt, ennél sokkal rosszabbra számítottam, és mégis bekerült a kedvenceim közé.


8. Yoda - Egy lény, mely hatalmas bölcsességet birtokol
Nevezz meg egy könyvet, ami tanított valamit!


Sok ilyen könyv van, de a legutóbbi nagy hatást gyakorló William Golding A legyek ura című könyve megtanított arra, hogy a legvégsőkig meg kell tartanod a hidegvéredet, mert sok minden múlhat rajta. Jelen könyvben speciel az életed. 


9. Emperor Palpatine - Egy jól felépített karakter egy hatalmas univerzumban
Nevezz meg egy könyvet jól felépített világgal!


Csak egyet? Ez nem ér :'( Sherrilyn Kenyon - Acheron. Mindig példálózok ezzel a könyvvel, így most sincs másként. Már bele se kezdek, miért is erre esett választásom. Mindenki járjon utána.


10. C-3PO - Egyszerűsége ellenére mindig bajba kerül
Nevezz meg egy karaktert, akit mindig meg kell menteni!


Kelsey Hayes...az új Bella Swan. Te jó ég, az a képződmény. Minden áron azt akarja csinálni, amit nem kéne, aztán sír a szája, hogy megint őt kell megvédeni, meg persze miatta sérülnek meg a pasi(ai). Alig van olyan fejezet, amikor ne kerülne valamilyen bajba. Idegtépő!


Ennyi lett volna ez a Book Tag. Most nem hívok ki konkrétan senkit...csak bárkit, aki affinitást érez a kitöltésére. Ezt megtehetitek akár itt, akár saját blogotokon vagy a moly.hu erre vonatkozó csoportjában. Legközelebb pedig 24.-én érkezek a Zsivány Egyessel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése